[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 8، شماره 2 - ( 6-1399 ) ::
جلد 8 شماره 2 صفحات 16-20 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر آموزش گزارش نویسی بر کیفیت گزارش شنوایی شناسی در دانشجویان و فارغ التحصیلان شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی اهواز سال 96 تا 98
مریم دلفی، مرضیه امیری، آرش بیات، مجتبی توکلی، فاطمه طاهری، سحر شمیل شوشتری
چکیده:   (158 مشاهده)
خلاصه
سابقه و هدف: گزارش نویسی یک چارچوب فعالیتی و اقدام ضروری برای ارایه نتایج آزمون های شنوایی شناسی است. یکی از روشهای آموزش گزارش نویسی برگزاری کارگاههای آموزشی است. هدف کلی این پژوهش بررسی تاثیر گزارش نویسی بر کیفیت گزارش شنوایی شناسی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز  است.
مواد و روشها: پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی یک گروهی (قبل و بعد) است. 57 شنوایی شناس در کارگاه گزارش نویسی شرکت کردند و سوالات فرم پیش و پس آزمون را تکمیل کردند. برای جمع آوری داده ها از چک لیست استفاده گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای توصیف داده ها از آمار توصیفی و به منظور مقایسه نتایج قبل و پس از مداخله آموزشی از آزمون آماری ویلکاکسون استفاده شد.
یافته ها: یافته های این پژوهش نشان می دهد بعد از آموزش گزارش نویسی، میانگین نمرات قبل و بعد از آموزش اختلاف معناداری نشان می دهد(P<0.001). و در همه آیتم ها باعث ارتقا کیفیت گزارش نویسی در آزمون های شنوایی شناسی شده است.
نتیجه گیری: بر اساس یافته ها آموزش گزارش نویسی باعث افزایش کیفیت گزارش نویسی در شنوایی شناسان شده و با توجه به اینکه در این حیطه آموزش رسمی ارایه نمی شود، پیشنهاد می شود آموزش گزارش نویس در قالب کارگاه برای همه دانشجویان این رشته ارایه گردد.
واژه‌های کلیدی: آموزش، گزارش نویسی، شنوایی شناسی
متن کامل [PDF 697 kb]   (32 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/6/30 | پذیرش: 1399/6/30 | انتشار: 1399/6/30
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Impact of Report writing Training on the Quality of Auditory Reporting in Audiology Students and Graduates of Ahvaz University of Medical Sciences in 1396-1398. 3. 2020; 8 (2) :16-20
URL: http://mededj.ir/article-1-338-fa.html

دلفی مریم، امیری مرضیه، بیات آرش، توکلی مجتبی، طاهری فاطمه، شمیل شوشتری سحر. تاثیر آموزش گزارش نویسی بر کیفیت گزارش شنوایی شناسی در دانشجویان و فارغ التحصیلان شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی اهواز سال 96 تا 98. 1. 1399; 8 (2) :16-20

URL: http://mededj.ir/article-1-338-fa.html



دوره 8، شماره 2 - ( 6-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوفصلنامه آموزش پزشکی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی بابل Biannual Journal of Medical Education Education Development Center (edc) Babol University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 4227