سابقه وهدف: با شیوع بیماری کرونا و الزام به اجرای تدریس درسامانه نوید دانشگاه علوم پزشکی بابل، پژوهشی با هدف تعیین استراتژی اثر بخش در تدریس واحد مراقبت های جامع در پرستاری در بخش های ویژه به عنوان راهکاری اثر بخش اجرا گردید . مواد و روشها: پژوهش حاضر توصیفی و در جامعه پژوهشی دانشجویان ترم شش پرستاری دانشکده پرستاری رامسر با تعداد 30نمونه ،اجرا گردید. سه نرم افزار خواندن نوار قلب ، دیالیز و مولتی مدیا پیس میکر ، بعلاوه فیلم های مولتی مدیا را که خود مدرس از پاور پوینت تهیه نموده وهم چنین فیلم های دانلود شده با صدا گذاری فارسی ، به عنوان مطالب درسی در سامانه نوید بارگذاری گردید .همچنیین از واتس آپ در گروه های دانشجویی و اجرای فرم لیکرت برای سنجش رضایت مندی استفاده شد. یافته ها: میزان رضایت از کاربرد این استراتژی در آموزش 81 % بوده و 80 درصد دانشجویان گله مند ضعف اینترنت منازل خود در دریافت پیام ومطالب بارگذاری بودند.ازنظرکیفیت صدا وطراحی محیط مطالب بارگذاری بالغ بر 90 در صد راضی بودند .
نتیجه گیری: اجرای این شیوه آموزش با رضایت مندی بالغ بر81 % همراه بوده است. تداوم تلاش درجهت تامین زیرساخت های این نوع آموزش الزامی است.
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله: تخصصي دریافت: 1399/10/6 | پذیرش: 1399/8/10 | انتشار: 1399/8/10
Effective strategy in teaching a comprehensive nursing care unit in wards :An
effective solution At the time of the outbreak of covid-19. 3. 2020; 9 (1) URL: http://mededj.ir/article-1-350-fa.html
نوابی نسرین، شمسعلی نیا عباس، غفاری فاطمه، کهن نوشین. استرا تژی اثر بخش در تدریس واحد مراقبت های جامع پرستاری در بخش های ویژه، راهکاری اثر بخش در زمان شیوع بیماری کوید 19. 1. 1399; 9 (1)